Un historiador unionista nega el passat català: ‘Lo del 1714 es una milonga’

Rate this post

“Zapatero es lo mismo que Azaña, pero con 50.000 libros menos en la cabeza”, “Lo que dice Torra es lo mismo que defendía Franco”… Són alguns dels greatest hits de l’historiador José Varela Ortega, fundador de la Fundació Ortega-Marañón i nét del filòsof Ortega y Gasset. El full de ruta del seu avi era el vitalisme, un corrent que es caracteritza per considerar la vida com el centre de qualsevol investigació filosòfica. Doncs per ell el centre de qualsevol motiu d’existència històrica deu ser Espanya.

historiador2

CasaReal

En una recent entrevista al diari Crónica Global, el mitjà assenyala que a Varela Ortega “le duele España, aunque lo que de verdad le duele es Catalunya, con antepasados de La Seu d’Urgell”. Segons l’historiador, els catalans han manat a Espanya, per exemple, en matèria econòmica, i considera que “Cataluña nunca ha sido un territorio invadido o dependiente, más bien al contrario, Cataluña, o mejor dicho, los catalanes, son un pueblo con una historia de éxito y dominio. ¿Quién sino los catalanes han hecho la política económica española en el ochocientos y el novecientos?”

historiador3

Universidad Europea Miguel de Cervantes

Varela Ortega hauria aplicat ja el 155 a començaments de setembre: “el 6 y 7 de septiembre se produce un asalto a la legalidad, claramente un golpe de Estado. Ha faltado más decisión respecto a Cataluña”. Decisió que, segons ell, sí té una persona del panorama polític actual, Albert Rivera: “es catalán, español y europeo, es haber entendido eso: el afirmar sin complejos que el Estado debe estar presente”.

Albert Rivera EFE

Efe

Varela Ortega deixa la filosofia a un costat i passa a la contundència directa augurant un possible escenari de confrontació entre Catalunya i d’altres territoris, en cas d’independència catalana, a l’estil de la Irlanda de l’IRA: “el nacionalismo expansionista quiere extenderse por el antiguo Reino de Valencia, por Mallorca, por Francia, y eso cualquier gobierno independentista catalán lo va a hacer, lo cual provocaría una confrontación, y una confrontación violenta. Es un caso que se podría asemejar al de Irlanda“.

historiador

www.jmaznar.es

Queda la cirereta pel final. Probablement mai no anirà al Camp Nou. Li pot agafar una granellada quan senti els càntics de bona part del públic al minut 17 i 14 segons. Diu l’historiador: “en Cataluña, los nacionalistas se han acogido a cosas como 1714, que es una milonga, porque fue una guerra de sucesión, con austracistas en Madrid, con borbónicos en Cataluña. Nunca ha sido un territorio invadido o dependiente. Más bien, al contario”. Per si els interessen més opinions del senyor Varela Ortega, poden llegir el seu llibre Los señores del poder, on defensa amb rotunditat que “en general, los políticos son muy poco corruptos y España es un país honesto”. Com dirien a La competència de RAC1, No hay más preguntas, señorita.

Anar a la font
Darío Porras

Powered by WPeMatico

Translate »