Què han fet les TV durant la mani de la Diada? o passen o la ridiculitzen

Com cada Onze de setembre,  TV3 ha tret les càmeres per emetre en directe la manifestació independentista de 600 mil persones. Enguany també ho ha fet betevé i la gran novetat és la desconnexió catalana de La 2. El nou cap d'informatius de TVE, el català Enric Hernàndez, va voler destacar en prendre possessió que TVE no només connectaria amb la Diada des del canal minoritari 24 horas sinó que ho faria amb el canal minoritari La 2 i només per Catalunya.  

diada 24 h

Canal 24 horas, TVE

A La 2 apareixia de tertulià Joan López Alegre, el número 2 de la llista electoral de Cayetana Álvarez de Toledo que va fer el ridícul electoral i no va treure escó per Barcelona. Ara Hernàndez li dona aixopluc a TVE per criticar els indepes a la TV pública durant la Diada.

diada la 2 catalunya

La 2, desconnexió per Catalunya, TVE

acacias tve

La 1, sèrie Acacias, TVE

El canal amb més audiència de la TV pública estatal. La Primera, emetia el culebrot d'època Acacias. Evasió per a jubilats. Què feien les TV privades? Mediaset a la seva. Catalunya no els interessa ni quan el programa que s'emetia durant la mani era de dues productores catalanes, la de Toni Soler i la d'Óscar Cornejo i presentat per un altre català, Risto Mejide: Todo es mentira a Cuatro debatia de toros a Madrid. 

diada cuatro risto

Todo es mentira, Cuatro

El programa posterior, Cuatro al día, que passa per ser l'informatiu de la cadena, connectava amb l'actualitat que els interessa de debò: el judici de l'assasinat del nen Gabriel. Telecinco, a la mateixa hora que centenars de milers de catalans eren al carrer, feien xafarderia amb Paz PadillaSálvame no connectaria amb Catalunya i tallaria l'emissió ni quan es declarés la independència. El programa també és d'una productora catalana, La Fábrica de la Tele.

paz padilla t5

Sálvame, Telecinco

Atresmedia, propietat d'una empresa catalana, Planeta, té dues cadenes i cap de les dues ha retransmés la mani de la Diada. Només Más vale tarde a la Sexta connectava com qui connecta amb un succés o una baralla. La reportera explicava que molts vestien samarretes de la Diada comprades al top manta que "no sirven para financiar la independencia". És a dir, alguna connexió curta i en negatiu "lucha de himnos", "camisetas falsas de top manta"… Antena 3 encara passava més: El secreto de Puente Viejo, capítol dos mil i escaig.

diada la 6

Más vale tarde, la Sexta

puente viejo ant3

El secreto de Puente Viejo, Antena 3

El Grup Godó va fulminar els informatius de 8tv l'any passat i ja no emeten la Diada. A l'hora de la mani la TV de La Vanguardia emetia un capítol antic de Ventdelplà comprat a preu de saldo a TV3. Amb aquest menyspreu per 2 milions d'indepes, sembla que és Espanya la que s'ha independitzat de Catalunya.

Anar a la font – ElNacional.cat

Deixa un comentari

%d bloggers like this: