Premsa amiga

El director del Diari de Girona, Jordi Xargayó, ha revelat aquest dimarts que durant el primer any de presidència de Carles Puigdemont la Generalitat va atorgar 2,3 milions d’euros en publicitat per a El Punt-Avui, mentre que el Diari de Girona va rebre poc més de 70.000 euros. Xargayó, que ha intervingut aquesta tarda en la presentació del llibre ‘Estàvem cansats de viure bé’ del periodista Albert Soler, ha denunciat que a través de la política de subvencions de la Generalitat “es limita totalment la llibertat d’expressió” i ha revelat l'”aclaparadora” diferència entre les xifres en publicitat que va rebre el Punt-Avui i el Diari de Girona en els darrers anys. “L’any passat El Punt-Avui va rebre uns 1.300.000 euros i al Diari de Girona vam rebre uns 80.000 euros. El 2016, el primer any de la presidència de Puigdemont, un gironí que el teníem de veí, va premiar -i no perquè fos el seu diari, sinó per filosofia doctrinal de l’independentisme- amb 2,3 milions d’euros de publicitat i a nosaltres ens va donar setanta i pico mil euros” ha admès el director del rotatiu. Xargayó ha explicat que les ajudes econòmiques en concepte de publicitat “vénen marcades des de dalt”. “Des de la política de subvencions de la Generalitat es limita totalment la llibertat d’expressió. S’omplen molt la boca de democràcia i de llibertat d’expressió però hi ha uns condicionants que vénen marcats des de dalt de tot de la Generalitat” ha lamentat. “Ja no parlo dels mitjans públics, que tots coneixem el grau de manipulació i intoxicació. Des de mitjans dels anys noranta la Generalitat va començar una política de subvencions i d’ajudes a determinats mitjans. En la presentació del llibre a Girona vaig donar unes xifres que eren sobre la diferència en publicitat dels últims anys entre el Diari el Punt i el Diari de Girona i la xifra era aclaparadora, era bestial” ha remarcat. Anar a la font – e-noticies

Deixa un comentari

%d bloggers like this: