La diferència entre TV3 i la BBC

El diputat del PSC, David Pérez, va posar de manifest en la sessió parlamentària d’aquesta setmana les diferències entre TV3 i la BBC respecte els acudits que poden ser susceptibles de ser considerats de mal gust. Pérez va recordar que mentre la cadena britànica va suspendre dos presentadors per “un acudit de mal gust”, la CCMA permet “insults adreçats a la senyora Arrimadas, al senyor Iceta, al senyor Cañas, al senyor Rabell i a més membres del Parlament”, perquè “es fan en clau d’humor”. Els fets als que es refereix el representant socialista van succeir l’any 2008 quan la cadena britànica va suspendre dos presentadors de la BBC Radio 2 per una “difusió inacceptable”, segons va informar en una nota el director general de la cadena, Mark Thompson. Els dos conductors van fer “comentaris de mal gust” referits a la néta d’un actor britànic que havia participat en una famosa sèrie dels anys setanta -“Fawlty Towers”- interpretant un cambrer espanyol, tal i com va publicar llavors ‘La Vanguardia’. David Pérez, després de recordar aquest episodi, va demanar a la consellera de Presidència, Meritxell Budó, una resposta “contundent” contra els “insults” que alguns col·laboradors de TV3 han adreçat a polítics no independentistes o als Mossos d’Esquadra, que van ser qualificats de “gossos” en un espai de la cadena. “Poden dir d’una vegada que això no pot sortir a la ràdio i televisió pública”, va reclamar Pérez. “Hi han col·laboradors de determinats programes de TV3 que han insultat gravíssimament persones d’aquest Parlament. I no podem dir que es fa en clau d’humor, no podem dir que és que s’ha fet perquè és un col·laborador i s’escapa del llibre d’estil”, va denunciar. Pérez ho va considerar “barroer” i “desagradable”. “Consellera, no fa gràcia. A vostè li fa gràcia els insults aquests de determinats col·laboradors? No fa gràcia”, va sentenciar. La consellera Budó, per la seva banda, va respondre-li que “no m’agraden els insults a ningú”, però ha assenyalat que “no em correspon a mi fer valoracions sobre els continguts dels mitjans públics de comunicació”. La BBC no ha estat l’única cadena que ha pres decisions contundents contra els responsables de programes per continguts inapropiats. La televisió nord-americana ABC va cancel·lar la sèrie “Roseanne” per un tuit en el que la seva protagonista, Roseanne Barr, comparava amb un “mico” l’exconsellera de Barack Obama Valerie Jarrett. la televisió, finalment, va restituir la sèrie però ja sense l’actriu. Anar a la font – e-noticies

Deixa un comentari

%d bloggers like this: