El ‘Mata Mua’ tornarà a Espanya quan se signi el nou conveni amb la baronessa Thyssen

“Una qüestió burocràtica”. Així ha justificat la baronessa Thyssen la decisió d’emportar-se a Andorra el ‘Mata mua’, el quadre de Paul Gauguin que és una de les obres més importants del seu enorme fons pictòric. També ha deixat clar que la seva intenció sempre va ser que l’obra acabés tornant a Espanya, com succeirà finalment després del conveni assolit amb el govern de Madrid després de llargs i intensos mesos de negociació. Fins que aquest acord no es rubriqui, la pintura continuarà al Principat.

Així ho ha explicat Carmen Cervera durant una entrevista concedida al diari ‘El País’. Preguntada sobre els motius pels quals es va endur el quadre a Andorra -va arribar durant el mes de juny de l’any passat-, la baronessa nega que ho fes com una forma de pressió en les converses amb el ministeri de Cultura espanyol. “La sortida de l’obra va ser per una qüestió burocràtica i de documentació”, ha afirmat.

Cervera, de fet, remarca que “sempre vaig deixar clara la meva intenció que tornés a Espanya un cop s’assolís un acord”. Per tant, ha indicat, “tornarà quan s’hagi firmat el contracte de lloguer i es compleixin els tràmits per al trasllat d’una obra d’aquesta importància”.

El 'Mata Mua' de Paul Gauguin.

Relacionat

El ‘Mata Mua’, una obra clau de Gauguin, havia estat fins a mitjans de l’any passat exposat al museu Thyssen Bornesmiza. Llavors, va ser quan, juntament amb altres tres quadres, Cervera el va portar a Andorra. Inicialment, es volia exposar també al museu d’Escaldes, però no va ser possible per qüestions de seguretat.  

altaveu.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

%d bloggers like this: