Clatellada a Eduardo Inda per dues infraccions del codi periodístic

Rate this post

El digital que dirigeix Eduardo Inda, OKDiario, va vulnerar el Codi Deontològic en informar sobre la cinta gravada a Corinna zu Sayn-Wittgenstein, l’amant de Joan Carles I, i la seva relació amb la periodista Ana Romero, autora de diversos llibres sobre el rei emèrit. La Federació d’Associacions de la Premsa (Fape), una entitat professional dels periodistes espanyols, ha dictaminat (pdf) que OKDiario va infringir dos articles del codi en fer servir expressions o testimonis vexatoris o lesius i no donar l’oportunitat a l’afectada d’oferir la pròpia versió.

Romero va presentar una queixa a la Fape per set articles sobre ella publicats al juliol i octubre passats, que vulneren, al seu parer, el codi professional dels periodistes. A més, considera els tres articles de juliol com “una venjança” pel llibre que va publicar al gener de 2018, El Rey ante el espejo. Els d’octubre no són més que un refregit dels altres.

La Fape va traslladar la queixa a OKDiario, que no ha plantejat cap al·legació, explica l’entitat professional.

El digital prova de desmuntar el llibre de Romero enlloc de buscar altra informació que aclareixi els fets que s’hi exposen, segons la Fape. “El que es presenta com una successió d’articles més o menys informatius, és, realment, una crítica als llibres de la periodista basada en ‘l’exclusiva’ d’una cinta enregistrada sense permís i que està sub iudice”.

“Siguin els que siguin els motius d’OKDiario per publicar els articles, és evident que determinades afirmacions desacrediten la periodista”, afegeix la Fape. “I és evident que Ana Romero no ha tingut l’oportunitat de donar la seva versió i pateix les afirmacions vexatòries com una ‘pressió insuportable’, segons ella”.

Eduardo Inda té un extens curriculum d’incidents semblants arran del seu pas per diversos mitjans de comunicació.

Anar a la font
El Nacional

Powered by WPeMatico

Translate »