Cinc crítiques per triar la pel·lícula de la setmana

‘UN HOMBRE FIEL’

Louis Garrel i l’amor a tres bandes en una comèdia sobre fidelitat, traïció i autoengany

Abel, el periodista pusil·lànime encarnat amb còmica perplexitat per Louis Garrel, no desentonaria com a protagonista d’un dels ‘Contes morals’ d’Eric Rohmer. De fet, ‘Un hombre fiel’, segon llargmetratge dirigit per l’actor i fill d’un cineasta clau de la modernitat, Philippe Garrel, segueix l’estricte esquema argumental d’aquella sèrie de variacions fílmiques sobre la volatilitat dels sentiments i la falsedat de les aparences: un home en el llindar de la maduresa estima una dona, però decideix, sense gaires contemplacions, iniciar una relació amb una altra per, finalment, tornar amb la primera. Continua llegint

‘HELLBOY’

Acció, terror i sang i fetge a ritme de ‘heavy metal’ i Rosalía

La dècada passada Guillermo del Toro va reconvertir el còmic ‘Hellboy’ en un díptic que reivindicava el sentit de la meravella de Ray Harryhausen. El cineasta mexicà va deixar de banda les dosis de terror i la violència de les historietes originals de Mike Mignola i se’n va sortir prou bé: ‘Hellboy 2: l’exèrcit daurat’ (2008) capturava la fantasia i la màgia presents en el clàssic d’aventures ‘Simbad i la princesa’ (1958). En una aposta encertada, la nova encarnació del nen de l’infern –ara interpretat per David Harbour, el policia de la sèrie ‘Stranger things’– dinamita la versió de Del Toro per servir un tebeo salvatge d’acció real ple de sang i vísceres que, atenció, es reinventa cada vint minuts per anar mutant en diferents pel·lícules. Continua llegint

‘LA CARGA’

La vergonya de les guerres iugoslaves en un fora de camp

Finals dels anys 90. El Vlada (Leon Lucev) rep com a encàrrec conduir un camió fins a la frontera de Sèrbia amb Romania, sense fer cap pregunta sobre el contingut del vehicle. A primera vista el plantejament de ‘La carga’ apunta a un relat cosí germà del d”El salari de la por’ (1953), d’Henri-Georges Clouzot, i de la versió anglosaxona que en va fer William Friedkin, ‘Càrrega maleïda’ (1977). Però, a diferència d’aquests ‘thrillers’ de carretera, en el film d’Ognjen Glavonic la tensió no prové del fet que els protagonistes puguin saltar pels aires en qualsevol moment, sinó que el nus a la gola es forma pel pes moral de la ‘càrrega’, un ominós fora de camp estretament relacionat amb un episodi atroç de les guerres iugoslaves: el descobriment de foses comunes plenes de civils albanesos executats i transportats clandestinament per les forces de l’ordre sèrbies durant el conflicte. Continua llegint

‘CASI IMPOSIBLE’

Una relectura passada de voltes de ‘Pretty woman’

Tots els gèneres cinematogràfics viuen alts i baixos, però pocs estan tan sotmesos avui dia a l’escrutini públic com la comèdia romàntica, perquè, en quines coordenades han de moure’s aquests films en un moment en què l’amor romàntic va de baixa? ‘Casi imposible’, la nova comèdia romàntica de Jonathan Levine amb guió de Liz Hannah i Dan Sterling, ens dona algunes bones idees. La seva premissa és absurda: Charlize Theron, secretària d’Estat dels EUA, prepara la seva candidatura com a presidenta del país, i per aquest motiu contracta el seu antic veí, ara periodista radicalment íntegre (Seth Rogen), com a assistent de comunicació. Tanmateix, la història s’atreveix a anar molt lluny. Continua llegint

‘DOVLATOV’

Un escriptor enfront de la piconadora estatal soviètica

Lluny d’abraçar la biografia completa de l’autor de ‘La maleta’ i ‘El compromís’, la pel·lícula d’Aleksei German Jr. es desenvolupa al llarg d’uns dies de l’any 1971 durant la celebració de l’aniversari de la Revolució d’Octubre, quan Serguei Dovlàtov sobreviu com a escriptor a Leningrad, a sou del diari oficial d’una fàbrica, mentre intenta refer uns malmesos lligams familiars buscant una nina d’importació per regalar a la seva filla. Continua llegint

Anar a la font – Ara.cat

Deixa un comentari

%d bloggers like this: